Проект міжнародної технічної допомоги EU4Youth «Шкільний сад»
На координаційній зустрічі піднімалися питання підсумків і стратегій реалізації проекту в країнах-учасницях: Білорусь, Україна, Молдова. На робочу зустріч були запрошені та прийняли участь представники з трьох країн.
Підсумки попередньої роботи та стратегія реалізація проекту по кожній країні – це і стало основною метою для зустрічі та подальшою координацією.
В. Шевцов (Білорусь) розповів про:
- основні заходи проекту на 2020-2022 рр..;
- зміни в логічній матриці;
- індикатори проекту;
- етапи розвитку проекту по роках;
- пілотну роботу інкубаторів та освоєння місцевих ринків і спільнот;
- нарощування потенціалу шкіл
А також про проекті створення дитячого табору (програма роботи табору, перебування в ньому дітей, заходи для дітей).
Н. Святкіна (Білорусь) розповіла про ідею проекту «Освітній туризм – через мережу «Шкільних садів» та нові перспективи.
В.Пустошило (Білорусь) розповів про діяльність проекту в Білорусь та поділися своїми досягненнями в партнерських стосунках зі школами . Конкурс шкіл з пришкільними ділянками у Вітебскій, Гомельській та Мінській областях, в якому взяли участь 28 шкіл Білорусії, які в подальшому є активними учасниками мережі « Шкільний сад».
Основні задачі та напрями проекту, навчання молоді та основні події що відбулися у 2019 році стали основною темою нашої зустрічі.
Було відзначено про перспективну діяльність, яка планується в рамках діяльності:
- конкурс стартапів для молоді;
- сприяння розвитку малого підприємництва на селі;
- сприяння організації місцевої кооперації;
- сприяння спільному маркетингу та побудові співпраці з торговими мережами;
- нові напрямки діяльності та перспективи співпраці через розширення діяльності проекту.
Всі учасники висловили свою думку та поділились своїми ідеями щодо розвитку та співпраці.
О. Попова та А. Клиндюк (Білорусь) - виступили із звітністю фінансовою та наративною, були надані зауваження та побажання щодо річного звіту та оформлення первинних бухгалтерських документів. Під час координаційної зустрічі також піднімалися питання основних заходів запланованих в рамках проекту на 2020 - 2022 рр.
Ю. Сапіга розповів про діяльність і можливі перспективи діяльності в рамках проекту.
Продовження діяльності в Україні проекту «Шкільний сад» в Чернігівській, Житомирській, Київській області це тільки перший крок для розвитку проекту на всю Україну. Розширення проекту можливе за підтримки партнерів.
Ю.Сапіга виступив з презентацією і відзначив основні моменти щодо ризику в проекті і проведення необхідних доповнень і змін як в самому проекті, так конкретно в діяльності в Київській області.
Конкретними діями і напрацюваннями з партнерами в 2019 році в цільових школах були наступні:
- Вишевицький ліцей (Житомирська область) – закуплено та установлено теплицю 260 кв.м., (але ще ведуться роботи по монтажу), висаджена насіннєва картопля, проведена робота в школі з учнями, (тренінги, лекції, практичні заняття). Залучення коштів для допомоги в реалізації проекту завдяки громаді.
- Борзнянська спеціалізована школа-інтернат (Чернігівська область) – закуплений, змонтований та прокладений крапельний поливна НДЗД та висаджений молодий сад; (проведені консультації, практичні заняття зі школярами на експериментальних ділянках)
- Селянщинський спортивний ліцей (Житомирська область) - проведені підготовчі роботи по підготовці місця для монтажу теплиці, оновлений сад, висаджена насіннєва картопля, проведена робота та семінари і тренінги з молоддю в школі
- Ріпкинська загальноосвітня школа (Чернігівська область) – підготовлено територію для теплиці, висаджена насіннєва картопля, сортові помідори, виготовлена продукція (томатний сік) та проведено 2 тренінги з молоддю та педагогами.
Продовжується пошук партнерів і школ з пришкільною ділянкою в Київській області. Розглядається питання щодо партнерства з Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді для втілення в життя проекту «Шкільний сад» в Київській області та більшої популяризації його по всій території України. Рекомендації від Міністерства освіти були отримані та направлені до БЗХ керівнику організації та проекту В. Шевцову.
Ю.С. Сапіга розповів та поділився напрацюванням всієї Команди в Україні.
Було відзначено що без підтримки малого бізнесу, зацікавлених партнерів на місцях і налагодження нових зв’язків з бізнес партнерами буде дуже важко продовжувати роботу в школах самостійно. Завдяки співпраці з агрокомпаніями та підприємцями можлива підтримка та подальша реалізація проекту.
Андріана Велисинжи (Молдова) – виступила з презентацією розвитку проекту та подальшими перспективами сільської школи з пришкільними садами і екоцентрів в Криулянському і Штефан-Водському районах Молдови.
Л. Скакун (Білорусь) відзначила на необхідності максимальної візуалізації проекту та стратегій сучасних комунікації. Зокрема: роботу з ЗМІ (прес-заходи, конференції, тури, релізи, розсилки і т.д.), просування контенту в соціальних мережах та онлайн ресурсах, залучення широкої аудиторії під час заходів. Звернула увагу на комплекс зусиль, спрямований на те, щоб донести основні ідеї і посилання проекту до цільової аудиторії та на вимоги до фото та відео-матеріали по заходах.
Ми вдячні всім учасникам і особливо за координацію зі сторони БЗХ.
Такі зустрічі дають можливість більш тісніше та ефективніше співпрацювати з учасникам проекту та виконувати поставлені задачі, а також народжуються нові ідеї та перспективні напрями роботи в рамках проекту.
GCU
Проект є частиною ініціативи EU4Youth, яка підтримує можливості з працевлаштування та активну позицію молодих людей в шести країнах Східного партнерства: Вірменія, Азербайджан, Білорусь, Грузія, Республіка Молдова та Україна.